Сдружения на потребителите
 

Законът за защита на потребителите регламентира дейността на сдруженията на потребителите и отношенията им с държавната администрация. Законът съдържа ясни критерии за представителност на сдруженията на потребителите и за финансово подпомагане на сдруженията на потребителите за осъществяване на дейности за защита на потребителите.

Представителни сдружения за защита на потребителите в България:

Други сдружения на потребителите, работещи на национално ниво:

Основни дейности на сдруженията на потребителите:

  • предоставяне на потребителска информация;
  • потребителско образование и представителство;
  • разработване на проекти в областта на защитата на потребителите;
  • повишаване информираността на обществото по въпроси от областта на потребителската защита;
  • разрешаване на потребителски спорове, чрез участие в работата на помирителните комисии;
  • публикуване на списания и брошури на потребителска тематика, изготвяне на предложения за подобряване на законодателството в областта на защитата на потребителите.

Други сдружения на потребителите, оказващи съдействие на потребителите за решаване на потребителски спорове:

  • Национално сдружение за  потребителска информация и съвети на гражданите;
  • Българска академия на  потребителите.

отпечатай тази страница
 
 


Публикувай коментар

In nisl nibh, tempus eget adipiscing at, venenatis vel ligula! Aenean mattis elit ut est congue sagittis. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit

Свързани документи
 
 
Пишете ни
Министерство на икономиката и индустрията
ул. "Славянска" № 8
ЕИК 177549105
Тел.: +359 2 940 7001

факс: +359 2 9872190; 02 9819970
 
Оперативна програма Заявяване на услуги по електронен път
Контакти: София 1052 ул. "Славянска" 8 тел. 02 940 7001   e-docs@mi.government.bg